پرنیان

نبشتم بشاهی همی سالیان همه پوشش از خز و از پرنیان

+ رفع مشکلات درایو های USB

و این هم طرح سومین مشکل USB و ارائه راه حل اون:

امیدوارم مفید باشه و نظرتون رو بگین:

اگر ویندوز قادر به تشخیص درایو USB نباشد، چه باید کرد؟

عدم تشخیص درایو USB توسـط وینـدوز، مـمکن اسـت دلایل بسیاری داشته باشد. ابتدا بایـد اطمـینان حاصل کنیـد که آیا این مشکل مربوط به آن درایو یا پورت خاص است، یا خیر.

بدین منظور درایو خـود را به یک پورت USB در کامپیوتر دیگر متصل کنید. توجه داشته باشید که  برخی از پورت‌ها (به ویـژه پـورت‌های موجود در جلوی کامپیوتر) نسبت به بقیه بـد‌قلق‌تر هستند، یا اصلا به مادربورد متصل نشده‌اند و به اصطلاح شما را سر کار گذاشته‌اند. بنابراین درایو خود را در یک کامپیوتر دیگر و بر روی یک پورت مطمئن امتحان کنید. این آزمایشات به شما نشان می‌دهند که آیا درایو شما دچار مشکل است یا پورت کامپیوترتان دچار اشکال شده است و یا مشکل دیگری وجود دارد.


خوشبختانه بعد از ویندوز XP با سرویس پک 2، مشکلات مربوط به درایو‌های فلاش به حداقل خود رسیده است و این درایوها به آسانی به سیستم متصل شده، شناسایی می‌شوند و کار می‌کنند. اما در برخی مواقع هم به علت نوع درایو فلاش (فرضا مارک خاص و کمیابی است) و یا مشکلات مربوط به پیکربندی کامپیوتر شما، ممکن است که برای استفاده از آن، مجبور شوید که نرم‌افزار درایور آن را در کامپیوتر نصب نمایید و سپس از آن استفاده کنید. در واقع در چنین حالت‌هایی، هیچ راه دیگری وجود ندارد. البته نصب درایورهای USB بسـیار آسـان است،‌ زیرا آنها در خود درایوها وجود دارند و نه بر روی یک CD ضمیمه دستگاه. البته قبل از هر چیز می‌بایست درایور مشکل‌دار را از روی کامپیوتر خود عزل کنید. یعنی همان درایوری را که کامپیوتر بر روی سیستم نصب نموده و کار نمی‌کند.

بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- درایو USB را به سیستم متصل سازید.

2-  بر روی My Computer کلیک راست کنید. حال گزینه Properties را انتخاب کنید. روی زبانه Hardware کلیک کرده و سپس دکمه Device Manager را انتخاب کنید.

3- سپس نام درایو خود را از فهرست Disk drives بیابید.

4- روی نام درایو مذکور کلیک راست کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. با کلیک روی OK عمل خود را تائید کنید.

5- حال درایـو USB را از سـیستـم خود جدا ساخـته و سـپس مجدداً آن را به سیـستم مـتصل کنید. در ایـن حالـت درایـورها به صورت خودکار مجدداً نصب خواهند شد.

  

همچنین قابل ذکر است، ویندوز ویستا مـشکلاتی مـخصوص به خـود دارد که مانـع از شـناسایی درایـوها در بـرخی شـرایـط خـاص (به عـنوان مـثال، اگـر کامـپیوتـر در حالـت خـواب یـا Hibernate باشـد) می‌شـود. در همین رابطه مایکروسافت به تازگی یک بـرنامه ترمیمی با نام KB941600 عرضه کرده است که این مشکل را برطرف می‌سازد. در صورت استفاده از ویندوز ویستا، می‌توانید اطلاعات بـیشتری را در خصوص این برنامه ترمیمی در سایت مایکروسافت مطالعه کنید. همچنین می‌توانید نسخه 32 بیتی آن را از بخش دانلود سایت شرکت مایـکروسافت (واقـع در آدرس www.microsoft.com/downloads) دریافت کنید.

فراموش نکنید، اگـر زمـانی کـه قصـد نـصب ایـن فایـل را داشـتـیـد، با پـیـغام does not apply to your system روبه‌رو شدید، بدین‌معناست که قبلاً آن فایل را روی سیستم خود نصب کرده‌اید.

منبع: ماهنامه دانش و کامپیوتر

نویسنده : ملیحه دادور ; ساعت ٩:۱۱ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/۳/٢۳
تگ ها: کامپیوتر